Archiwum miesiąca marzec 2011
Przykłady błędów w negocjacjach
10 marca 2011 Kategoria: Akademicke, StudenciNegocjacje są jedną z bardziej istotnych, a także interesujących form komunikacji międzyludzkiej, w której to każda ze stron uczestniczących stara się osiągnąć maksymalnie korzyści dla siebie oraz przeforsować swoje stanowisko. Do negocjacji dochodzi najczęściej gdy spełnione są dwa warunki, a mianowicie gdy, przynajmniej niektóre interesy stron są ze sobą sprzeczne oraz kiedy przynajmniej niektóre interesy obu stron są ze sobą zgodne. Oczywistym jest, że aby zaistniała sytuacja do pertraktacji musi ona dotyczyć konfliktu interesów, ale jeżeli absolutnie wszystkie interesy stron są ze sobą sprzeczne to trudno już mówić o szukaniu porozumienia i nawiązywaniu dialogu.
Tym co istotne w negocjacjach, to fakt że nie zależą one wyłącznie od tego jakie techniki zostaną zastosowane przez uczestników oraz jakie cele chcą oni zrealizować, ale wpływ na nie mają także obiektywne czynniki zewnętrzne. Bardzo często aspekt ten zostaje pomijany w tworzeniu strategii negocjacyjnej, a czynniki te mimo iż niekiedy mogą podlegać częściowej kontroli, to należy mieć na uwadze, że często decydujące znaczenie dla finału negocjacji mają aspekty niezależne od woli stron. Niedocenianie tego faktu jest przyczyną wielu niepowodzeń negocjacyjnych i ponoszenia dodatkowych nieplanowanych kosztów z tym związanych.
Skuteczne negocjacje handlowe …czyli tyle zyskasz, ile wynegocjujesz
10 marca 2011 Kategoria: Akademicke, StudenciNegocjowania nie należy się obawiać, to dzięki negocjacjom możemy, jako partnerzy biznesowi najlepiej i skutecznie realizować swoje interesy handlowe…
Negocjacje to termin towarzyszący nam nierozłącznie od momentu rozpoczęcia przemian polityczno-gospodarczych w naszym kraju, czyli od początku lat 90. W gospodarce wolnorynkowej istnieje potrzeba i konieczność prowadzenia skutecznych negocjacji handlowych.
Uczestniczymy bezpośrednio w różnych formach negocjacji, wiele o nich słyszymy i oglądamy w mass mediach. Negocjujemy z partnerem życiowym – gdzie wyjechać na wakacje, na jaki film pójść do kina, jaki program obejrzeć w telewizji?, partnerem biznesowym – na jakich warunkach rozpoczniemy współpracę, ile, za ile i na jakich warunkach sprzedać czy tez kupić produkty i usługi?.